دستگیری عامل کلاهبرداری میلیاردی با اپلیکیشن رسیدساز جعلی 



فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری متهم سایبری در گردش که در سطح استان از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری 100 میلیارد ریالی از شهروندان کرده بود، خبر داد. 
 
به گزارش صبح ساحل، سردار"غلامرضا جعفری" بیان کرد: جمعی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا مرکزاستان و شهرستان ها مدعی شدند با رسیدساز جعلی از آنها کلاهبرداری شده است،بر همین اساس مراتب به صورت ویژه برای پیگیری در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.
وي افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد كه متهم با رصد آگهی های فروشگاه واسط اینترنتی با برقراري تماس با شاكيان و مراجعه حضوری و سفارش محصولاتی نظیر تلفن همراه، کنسول بازیps4 وسایر کالاهای دیگر با ارسال و نمایش يك رسيد بانكي جعلي به شاکیان مدعي پرداخت وجه به حساب فروشندگان مي گردید.
اين مقام انتظامی ادامه داد:کارشناسان پلیس فتا پس از اخذ اظهارات شاکیان و بررسي‌هاي فني بعم آمده دريافتند متهم‌ ازطریق اپلیکیشن رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانیان نموده است که با اقدامات فنی وشگردهای خاص پلیسی متهم که دائما مکان خود را در سطح استان تغییر می داد با پیگیری های شبانه روزی کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان شناسایی وپس از هماهنگی با مرجع قضائی و اقدامات پلیسی این مجرم سایبری در یکی از شهرستان ها در مخفیگاه خود دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان‌ اظهار كرد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه كننده قصد فريب پليس را داشت كه با هوشياري كارشناسان پليس فتا و درمواجه با مدارك، مستندات و ادله ديجيتال انكارناپذير جمع آوري گرديده لب به سخن گشود و به بزه ارتكابي اعتراف کرد.
سردار جعفری بيان كرد: این متهم با این شگرد از چندین نفر در سطح استان هرمزگان اقدام به کلاهبرداری نموده بود که همچنان شناسایی سایر مالباختگان در دستور کار پلیس قرار دارد. 
اين مقام انتظامی استان به كاربران هشدار داد: فروشندگان می بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک ازطرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.فروشندگان دقت داشته باشند پیامک ارسالی حتما از سرشماره بانک مربوطه باشد و موجودی حساب خود را با دستگاه کارت خوان، موبایل بانک یا اینترنت بانک بررسی کنند.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری می‌توانند به سایت پلیس فتا بخش هشدارها و آموزش مراجعه نمایند، خاطر‌نشان‌ کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الكترونیكی cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی را گزارش نمایند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها